Vår på Aker Brygge

IS

«De må da fryse»

Med lue og skjerf og skjørt og slips går de for det meste, forbi trikken og båten med rosa reker. Noen løper også, fordi de skal rekke noe sikkert, men jeg skal ikke rekke noe, bortsett fra isen min, som deiser i bakken. Fullstendig krise, selvfølgelig, mens de jager forbi, de med slips og hår. Damene slår ring rundt seg selv og hverandre for å prate om den kommende sommeren. I korte skjørt står de, og de må da fryse fnyser mamma, og det tenker jeg óg, at nå er det kaldt. Pappa tar henda i været og veiver, og klør seg på tissen som han pleier. Så bøyer han seg ned og skraper isen min sammen som han skraper kakesmuler fra magen og sier mens han ser på skjørtene og mamma, om igjen og om hverandre, at «Ja, korte skjørt, ja. De må da fryse.» 


Gleder meg til våren merker jeg…selv om kulde er gøy det óg. Legg gjerne igjen en kommentar eller trykk liker på facebooksiden min om du har lyst til det. Og del gjerne med andre. Da blir jeg glad ! ♥ Vera
Legg igjen en kommentar

