Et smil for mye?

tohanskercopy

Les også: Bestefar er en stein
Les også: Til de voksne i barnehagen

 

-Pappa?

-Ja?

-Even smiler med øynene.

-Hvem?

-Even. I barnehagen. Han smiler med øynene.

-Ja. Det har du rett i.

-Hvorfor gjør han det?

-Even er en glad gutt, vet du.

-Men han gjør det hele tiden, pappa. Ikke bare når han er glad, men når han er sinna og lei seg også!

-Smiler han med øynene da óg?

-Ja!

-Det tror jeg sannelig du har har rett i, jenta mi. Even smiler med øynene hele tiden!

-Hvorfor?

-Fordi han er en glad gutt, sa jeg.

-Ingen er glad hele tiden, pappa.

-Det er sant. Men Even er en spesiell liten krabat, vet du. Han er litt annerledes.

-Spiser han ikke ostesmørbrød med ketchup?

-Jo.

-Og han liker å leke Pippi?

-Ja.

-Og han ELSKER å spise PØLSER!?!

-Det skal være sikkert.

-Da er det jo ikke sant da, pappa, det du sier. At Even er annerledes.

Han er jo akkurat lik som meg!

-Kan du å smile med øynene da, jenta mi?

– Nei… Men jeg skal lære meg det, pappa.

Jeg skal lære det av Even.

 

 Del gjerne 


Trykk veldig gjerne Liker på facebooksiden min, så blir det lettere for deg å følge med på nye innlegg. Selvfølgelig kan du også dele uforskammet med vennene dine 🙂
-Vera

Les også:

https://verasunivers.wordpress.com/2015/12/23/bestefar-er-en-stein/

https://verasunivers.wordpress.com/2016/01/06/jeg-vil-ikke-at-du-skal-ga-pappa/

7B5A97FF-10CE-445A-B3FD1C51207C03C7-902463A2-68C0-4BBC-BD9900F746D91204

Blogglisten hits

2 thoughts on “Et smil for mye?

Legg igjen en kommentar

