Snegle med skrift

Når spurte du sist hvordan jeg har det inni meg?

 

 

Et dikt .

 

 

Kjære snegle. Hvorfor går du i ring

Skjønner du virkelig

ingenting

 

Du sier

at du ser

og beviser at du vet

 

men gjemmer deg

bak

 

Det er du som er den voksne,

for fanken

 

Det er du som må tørre

 

å lure på.

livbøye

#Ta ansvar!

Hilsen Vera på tre, snart fire år ♥

Pssst: Farmor (alle kan jo ikke være like poetisk begavet) mener dette innlegget trenger en forklaring. Så da har jeg ikke annet valg enn å tolke mitt eget poetiske verk: Jeg synes voksne (snegla) ofte kan gå i ring, med mye prat, uten at noen tar ansvar, sånn på ordentlig. Ansvar for hva? Ansvar for at alle..  har det bra.

Ok, farmor?

 

Blogglisten hits

Legg igjen en kommentar

