Pålegg om pålegg

knekkekjeks

Pippi, du liksom!

Fremtidsutsiktene mine er labre. Det er ikke til å komme unna. På magisk(!) vis har jeg faktisk runda meter`n nå, men det blir med det. Ikke en centiliter til skal jeg øke. Alle i barnehagen skal vokse fra meg – det er helt sikkert.  Håret til bestevenninna mi blir snart dobbelt så langt som mitt, og lillesøster.. hun blir vel snart storesøster min.

Hvorfor?

Fordi jeg ikke vil ha pålegg.

Og det er jo ikke måte på hvor mye jeg skal stagnere bare fordi den kalkunpølsa ikke liker seg på brødskiva mi. Det fins jo virkelig ingen grenser for hvor lita, hårlaus og humørløs jeg vil bli på grunn av den forbaskade makrellen som ikke vil ned i magen min.

For pålegg må vi ha. Å dud i himmel, ja! Posteien må inn og ned i denne kroppen raskere enn fort om ikke neglene mine skal vokse innover. Og blir ikke den skiva mi fortært med kaviar på toppen vil musklene mine svinne henn og drømmen om å bli Pippi falle i grusen.

«Pippi, du liksom» sier pappa.

«Blir vel mer som Albert Åberg».

IMG_1444

God søndgasfrokost – Hilsen meg 🙂

// min favoritt: knekkebrød med Ritz-kjeks. Hva liker du best?


Del i vei med vennene dine! Og registrer deg gjerne her på bloggen eller trykk liker øverst på facebooksiden min

Blogglisten hits

2 thoughts on “Pålegg om pålegg

  1. Jeg liker også egg, eggeskall har jeg ikke prøvd ennå, men høres godt ut. Jeg liker litt forskjellig, jeg også. Bare ikke brød, egentlig. Skalk funker, men da skal den være ganske tørr. Mais på pannekaker er ganske godt da:)

    Lik

  2. Vera da, har du prøvd yoghurt på skiven det er godt. Helst med jordbær .
    Ritzkjeks høres godt ut men tror yoghurt er best. Pappa kokte egg en dag. Han skulle skrelle av skallet, jeg ville gjøre det selv. Pappa sa jeg ikke klarte det. Jeg tok egget og tygget av en bit med skallet på ,hjelp sa pappa, det var godt sa jeg, jeg spiste hele egget.

    Lik

Legg igjen en kommentar

