Den Enøyde Påskesheriffkyllingbanditten!

chicken-648668_1920.jpg

Ahhh,  jeg elsker barnehagen…

Jeg er mamma og Tiril er lillesøster. Akkurat som vi pleier. Sebastian kjører toget, Trym er politimester og Adrian leker prinsesse. Akkurat som de pleier. Ting er som de skal, nå. Ja, ting er som de pleier.

Men så er de ikke helt det, heller. Det er ennå litt bedre. For om litt kommer mamma. Og da er det påske!

Foreløpig er det jo bare vi som vet det.

Hva som ligger i sekken min.

Pakket i papir og teipet godt igjen. Med fjær og farger. Med nebb og klør. Gult, med litt karse til hår, faktisk, selv om akkurat det ikke helt var meningen…

Og lim.

Masse lim!

Over alt og rundt omkring!

Som om jeg hadde hatt en limfest, nesten!

Dessuten er det jo alle fjærne. Opp og ned og bak og frem.

Perfekt plassert.

Akkurat som øynene.

Ett øye er jo der foran. Sånn nesten i alle fall. Med lim og støv og rusk og rask. Oi, det var fint, kommer mamma til å si. Det er jeg sikker på. Dette har du jo laget helt selv, Vera, det kan jeg se!

Og det vil hun ha rett i. Jeg, meg og bare meg i et sabla rot av lim og tøy og egg og fjær.

Ahhh..  jeg elsker barnehagen.

Og jeg elsker å gjøre ting selv!

Hvem andre enn meg kunne vel vite sånn AKKURAT hvor de øynene skulle være? At de skulle være prikk på siden og bak frem? Ja, det éne øyet da i hvert fall. Det andre forsvant litt. Ble borte i festen, kan du si.

Noe som selvfølgelig var bra.

For hvordan skulle jeg ellers komme på å lage meg en enøydpåskesheriffkyllingbandit?

Ha! Perfekt ble den!

Helt sikkert, absolutt, og akkurat en slik påskepynt mamma og pappa ønsker seg.


Del om du vil.. Og registrer deg gjerne her på bloggen eller trykk liker øverst på facebooksiden min for lettere å følge med på nye innlegg.

Hilsen Vera på tre, snart fire, år 

Blogglisten hits

One thought on “Den Enøyde Påskesheriffkyllingbanditten!

Legg igjen en kommentar

