Bok – Til de Voksne

bildetekst

Verdens viktigste jobb, selvfølgelig.

Kjære du fine, snille voksne som følger med på bloggen min. I tiden fremover kommer jeg til å jobbe litt ekstra med boka mi, og derfor vil nok hyppigheten på postinger her inne reduseres litt. Ting tar tid, og jeg har jo ikke akkurat all verdens av det til rådighet heller, tid altså, i denne evige tidsklemma mellom barnehage, turn, pinnesanking og leggetid.

Jeg håper likevel du vil følge med videre, og i mellomtiden kanskje også tipse slekta di om denne siden. Om du aldri hadde tenkt du skulle følge en blogg – så er dette bloggen å følge. Jeg hadde nemlig aldri trodd jeg skulle skrive en blogg, heller.

Handlingen i boka vil bygges over tema og tekster som jeg poster her inne, og da blir det avgjørende hvilke innlegg du liker, og hva som blir mest lest og diskutert, for eksempel. Jeg ser at tekstene mine blir både snakket om og delt, av mange foreldre, men spesielt også på nettsider drevet av voksne som jobber med barn. Det er jo ikke noe annet enn tipp, topp og rumpa opp!

Boka vil være fra meg til alle dere voksne. Til mammaer, pappaer, bestemødre og farfarer -og ikke minst til alle dere som er så glad i oss barn at dere rett og slett har gått til det drastiske skritt å ha oss som jobb  Verdens viktigste jobb, selvfølgelig!

«Alt dette tatt i betrakning er det mye som peker mot at bestefar faktisk var en fisk. En gravlaks, kanskje, før han ble en gravstein.  Helt klart, Vera. En teori hugget i stein, sier pappa. Så ler han, slik bare farmor og han kan. Høyt, men likevel brummete på et vis. Hauo- Hauo. Som en nisse, nesten.»     

( Fra «Det er mange måter å bli steinet på», arb. tittel, 2016 )

Håper på mange innspill fra dere underveis i arbeidet med denne boka.

God påske, folkens. Fjell eller ikke – masse tid til lek og morro 😀

Klem fra meg, Vera på tre, snart fire, år.

Les også: Den Enøyde Påskesheriffkyllingbanditten!

Del om du vil.. Og registrer deg gjerne her på bloggen eller trykk liker øverst på facebooksiden min for lettere å følge med på nye innlegg.Blogglisten hits

Legg igjen en kommentar

