Graverende greier

markiasfalt

En kvist kanskje. Eller en mark.

Jeg skjønner det ikke. Hver mandag virker det jo å være sånn en innmari god idé.

Ja, Vera.

For et fint forslag!

Det vil vi også.

Kjempegreier.

Det gjør vi. Førstkommende søndag. Kanskje vil du lage noe du kan legge på graven?

Og det vil jeg. Som alltid. Men så kommer søndagen, og da blir ikke gravferden noe av, som det aldri blir, fordi det alltid kommer noe i veien.

En kvist, kanskje. Eller en mark.

Neste søndag, Vera.

Jeg liker ikke neste søndager. Og i hvert fall ikke førstkommende søndager. Jeg liker denne søndagen – men levner omgivelsene mine liten tvil om at jeg hadde likt denne søndagen enda høyere om det ikke hadde lagt seg noe i veien.

Hvorfor er det bare på søndager det legger seg noe i veien?

Problemet, skal det vise seg, er ikke bare det, visst nok, at det bare er på søndagene det kommer noe i veien. Det kommer visst noe i veien de andre dagene også. Og når søndagen da endelig ankommer har det hopet seg opp så mye på denne veien, at hviledagen må avsettes til veiarbeid.

Bestefar må bare vente, Vera. Det får bli neste søndag. Da skal vi få det til.

Når alt er gjort.

(kanskje vil du lage en ting som kan legges på graven?)

Men alt blir ikke gjort. Det er fint lite som blir gjort. Vi får det bare ikke unna. Det blir bare værende.

På veien.

Og nå har jeg snart en pose full av ting som bestefar skal få.

Viktig å hvile óg, sier pappa til mamma. På dag sju er du en hellig ku, sier mamma til pappa.

Og så velter de seg på sofaen med en vaffel i hånda.

 

God søndag, og lykke til med veiarbeidet !

 


Del om du vil! Og registrer deg gjerne her på bloggen eller trykk liker øverst på facebooksiden min for lettere å følge med på nye innlegg.

Hilsen Vera på tre, snart fire, år.

Blogglisten hits

Legg igjen en kommentar

